marți, 24 iulie 2012

Lectura de vacanta

Pascal Bruckner "Luni de fiere"
"Mi-au trebuit luni de zile ca sa scap de vraja ta si sa te vad cum erai ; nu un astru , ci o exagerare , o carcasa sparta pe care numai teama mea de viata o facea de temut. Crede-ma , niciodata n-as fi acceptat sclavajul daca n-as fi pastrat certitudinea ca ma pot elibera de el. In secret te demontasem deja ; in fond , n-ai fost niciodata decat o creatie a mintii mele , un idol pe care-l sustineam cu bratele ; vedeam doar idolul , nu si efortul bratelor mele. Aveam nevoie doar de nevoia pe care o aveai tu. Te-am sedus fascinandu-te asupra propriei tale puteri , dandu-ti iluzia ca esti invincibil. ...
Pentru ce anume m-ai parasit ? Pentru o idee , o biata idee pe care ai incercat s-o intruchipezi cu stangacie , in mod ridicol. In tine nu era decat visul vag si prostesc de a parea , de a parea orice , seducator , zburand din floare-n floare , donjuanesc...
Dragostea mea pentru tine a fost o lunga eroare care si-a aflat adevarul. "

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu